אייכלר ופרוש, אתם מזלזלים באינטליגנציה שלנו

כל הדיבורים להכיל את השונה והשני הכול טוב כלפי מיעוטים אחרים בישראל, אבל כאשר זה מגיע למיעוט החרדי מותר וחובה להסית.
יעקב גרודקה 1 Comment on אייכלר ופרוש, אתם מזלזלים באינטליגנציה שלנו

בטורו השבוע של יוסי לזר הוא עוסק סביב אחת הסוגיות הכי מדוברות בימים האחרונים: חוק הליבה • אבל למרות שהוא מסכים עם התוצאה, הוא מאוכזב מדרך השכנוע של הח"כים החרדים

כל הדיבורים להכיל את השונה והשני הכול טוב כלפי מיעוטים אחרים בישראל, אבל כאשר זה מגיע למיעוט החרדי מותר וחובה להסית.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אבא שלי זכרונו לברכה שלמד במוסד פטור ושימש חבר כנסת מצליח. ענה תמיד לשואליו שהוא למד באוניברסיטה של 'עץ חיים'", התשובה הזאת של ח"כ הרב פרוש יחד עם תשובות של ח"כ הרב אייכלר שאמר – שהנה הוא דוגמא לאיך אפשר להצליח גם ללא לימודי הליבה החרדים, הם תשובות שפוגעות באינטליגנציה של השומעים, ושמראות על חוסר חיבור למצוקה ולקושי של אותם חרדים, שכאשר הם יוצאים לשוק העבודה המודרני – הם מתקשים להשלים פערים ולרכוש תואר והשכלה אקדמאית.

סגנון התשובות הללו דומה לראיונות שמתפרסמים בעיתונות שבהם מראיינים מפורסמים, בעלי עסקים, וראשי ערים שמספרים איך הם מצליחים להסתדר יפה מאוד גם בלי האינטרנט. מה שפחות מודגש באותם כתבות שבאות לשכנע את היהודי הפשוט להתנתק או להתמגן – זה העובדה שכמובן לכל אותם אנשים יש עוזרים צמודים ושירותי מזכירות שמעדכנים אותם בכל פסיק שרץ בווסטאפ ובאינטרנט שנוגע לתחום עיסוקם.

הסגנון של התשובות הללו מתאימות אולי לדור הקודם. דור שבו חרדים יכלו להיות אנשי עסקים ולהצליח בזכות כישרון ועבודה קשה גם בלי לרכוש תואר או השכלה. סגנון תשובות כאלה משפיעות אולי על אותו סוג אנשים שהקמפיין של 'יש עתיד' משפיע. בסרטון האנטישמי של 'יש עתיד' שפורסם השבוע ושנראה לקוח היישר ממדור המומלצים של "דֵר אַנְגְרִיף" (Der Angriff, "ההתקפה") – העיתון ששימש את הנאצים ביצירת תעמולה אנטישמית כנגד היהודים – רואים את היהודי השחור רוכב על הכתפיים של הצבר הישראלי הקלאסי כשברקע מוסבר שמיליון ילדים חרדים הולכים להפוך לנטל על כתפי המעמד הבינוני בישראל.

כל הדיבורים להכיל את השונה והשני הכול טוב כלפי מיעוטים אחרים בישראל, אבל כאשר זה מגיע למיעוט החרדי מותר וחובה להסית.

סרטונים כאלו פחות מביישים את מי שמוצג בהם, כמו שהם גורמים לתחושת דחייה כלפי היוצרים או המפיצים. אך לצערנו הרב יש מספיק אנשים שהסגנון הזה כן משפיע עליהם וזה הסיבה שמפלגות ואנשים ממשיכים בסגנון המביש והמתנשא הזה.

התשובות של אותם חכי"ם ודוברים שונים שמשתמשים בסגנון הזה, הם אולי בבחינת לשכנע את המשוכנעים ולהשיב בבחינת "הנה אני מצליח ומוצלח" אך חבל שבכל עימות וויכוח מול אותם שכן רוצים לימודי ליבה וכן רוצים כלים נוספים – התשובות הללו לא רק שלא מספקות אלא גם מעליבות את האינטליגנציה של השומעים.

התשובה לכל הטענות והדרישות הללו [שאולי אף חלקם מוצדקות] צריכה להיות ברורה ואחידה: אנחנו גאים להיות יהודים חרדים! אנחנו גאים בזה שאנו ממושמעים לדעת תורה! אנחנו מוכנים להשקיע ולהקריב למען האידיאולוגיה והאמונה שלנו!

אז נכון זה דורש מאיתנו לעיתים להתגבר על הרעב כאשר אין אוכל כשר. וזה דורש מאיתנו להפסיק לעבוד ולהתנתק בשבת. וזה אומר שאנחנו צריכים להתמגן ולא להיחשף לכל תחלואי האינטרנט הפרוץ. וזה גם אומר שאנחנו שמחים לקיים את ו"עשית ככל אשר יורוך" ולהקשיב לדעת תורה. אז נכון שבהמשך אולי זה הרבה יותר קשה ללמוד אנגלית או מתמטיקה. אבל אנחנו יודעים שמי שהולך בדרך התורה זוכה אח"כ לסייעתא דשמייא ולהצלחה, אנחנו מאמינים שיש מנהיג לבירה, כן אנחנו יהודים גאים!.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אדוני הכתב לא מעודכן, כ45 אחוז מההולמסים בתל אביב הם אקדמאים, מה זה אומר לגבי כושר ההשתכרות של אנשים "מלומדים"?.. הח"כים החרדיים דיברו אמת לאמיתה- לימודי ליבה או תואר אקדמי כזה או אחר לא מבטיחים לאף אחד לחם על השולחן, ואפילו לא סיכוי גדול יותר ללחם, כי מה לעשות? המנכ"לים הגדולים והעשירים ביותר בעולם לא סיימו תיכון בחלקם, וגם רמי לוי אצלינו בארץ לא סיים בגרות. ה' לא אומר לנו לעשות מה שכתוב בתורה ולסבול כפי שאפשר להבין מהכתבה שלך (מה גם ש"לא ללימודי ליבה" ממש לא כתוב בתורה), אני באתי לעולם ליהנות ולא לסבול, להתפרנס ביושר ולא לרעוב, ואת זה אפשר בהחלט לעשות גם בלי לבזבז שנות ילדות שלא יחזרו על לימודים שאפשר להשלים אחר כך, גם אם במאמץ (ותכל'ס יותר מרבע מהניגשים לבגרות בכלל לא עוברים וצריכים להשלים בהמשך החיים לימודי בגרות!). כי "גירסא דינקותא" אי אפשר להשלים לעולם, זהו לימוד שנטבע בעצמות ולא חוזר על עצמו בגיל מאוחר יותר. זה מה שניסו הח"כים החרדיים לומר ולא הבנת אדוני הכתב. ולסבול ולהיות חרדי זאת לא חכמה גדולה.. זה רק מראה על כיוון לא נכון מההתחלה